Our Story

Onze geschiedenis

Ons hart klopt al sinds 1965.

Hoe word je het populairste wijnmerk ter wereld? Je begint met het geloof dat wijn nooit te serieus moet zijn en de overuiting dat als jij je hart volgt er geen beperkingen zijn aan het succes. 

In 1965 stichtte de Californische wijnmaker Davis Bynum een wijn genaamd Barefoot Bynum Burgundy. Deze onconventionele naam verwees naar - wat anders -  het persen van de wijnen met blote voeten.

We nemen een sprong in de tijd naar het jaar 1986. De zaken kwamen echt goed op gang toen de visionairs en ondernemers Michael Houlihan en Bonnie Harvey het roer overnamen. Zij doopten het bedrijf om in Barefoot Cellars en ontwierpen het logo met de voetafdruk. De ongedwongen naam en onze vrijgevochten mentaliteit werden al snel bekend en bezorgden ons heel wat fans. 

Doe alles met hart en ziel!

Net zoals wij graag wijn maken, ondersteunen we graag mensen en goede doelen. Dit doen we al jaren en begon helemaal vorm te krijgen toen in 1990 onze eerste Barefoot Ambassadeur (Barefooter) Randy Arnolda zich bij ons aansloot.

Tot op de dag van vandaag vertegenwoordigt een enthousiast team van Barefooters onze onderneming in de hele wereld en helpt ons daarbij, aan de gemeenschap iets terug te geven - door liefdadigheidsevenementen, lokale events en non-profit samenwerkingen.

Niemand mag op grond van de kleur van zijn favoriete druif gediscrimineerd worden!

Toen wynmaker Jen Wall in 1995 naar ons kwam, bood Barefoot slechts vier wijnen aan. Vandaag de dag zijn dat er meer dan 30 die hun kleurrijke voetafdruk in de wereld achterlaten.

In 1998, met de millenniumwisseling in het vooruitzicht hebben wij voor onze fans voor het eerst een Barefoot Bubbly geproduceerd. In 2013 kwam onze nieuwste productlijn, Barefoot Refresh, op de markt. Deze lichte wijnen met een kleine spritz passen perfect bij activiteiten in de open lucht zoals poolparty's, bezoekjes aan het strand en barbecuefeesten.

Wijn smaakt beter in een t-shirt dan in smoking.

Nog een andere mijlpaal bereikten wij in 2005 toen wij deel werden van de E. & J. Gallo Winery en ons Barefoot Wine & Bubbly assortiment uiteindelijk op zes continenten konden aanbieden. Deze wereldwijde voetafdruk (alweer een mooie woordspeling!) heeft van ons een wereldbekend wijnmerk gemaakt.

Wij van Barefoot Wine & Bubbly kunnen nauwelijks geloven dat wij al 50 jaar fun op de teller hebben staan. En één ding is zeker: wij willen nog lang liefdadigheidsprojecten, die ons nauw aan het hart liggen, ondersteunen en wijnen maken die in een t-shirt beter smaken dan in een smoking.

Onze waarden

Stop er nooit mee te geloven dat de wereld een betere plek kan zijn.

Aan niets beleven wij meer plezier dan voor onze vrienden een betere plek te creëren. Meer dan 25 jaar geleden zijn wij ermee begonnen liefdadigheidsprojecten te ondersteunen, toen Randy Arnold zich als de eerste "Barefooters" bij het team aansloot. Randy heeft er altijd in geloofd dat Barefoot in staat is, iets in de wereld in beweging te brengen en hielp ons erbij, ons liefdadigheidswerk door samenwerkings met non-profit organisaties in het hele land in professionele banen te leiden. Sinds de eerste dag bij Barefoot volgt Randy zijn hart en hij wil daarmee ook nog lang doorgaan. Net zoals wij!

Lokale betrokkenheid doet de wereld bewegen.

Decennia later hebben wij met behulp van onze Barefooters aan duizenden liefdadigheidsevenementen in de hele wereld deelgenomen.

Maar wat zijn eigenlijk "Barefooters"? Zij zijn onze stem in de maatschappij en op evenementen. Zij zijn onze voeten op straat! Zij zijn gepassioneerde ambassadeurs met een groot hart en brengen in onze naam dingen in beweging die ons nauw aan het hart liggen. Zij reizen rond de wereld om het verhaal van Barefoot Wine & Bubbly te vertellen.

Onze Barefooters zijn net zo divers als ons assortiment, maar toch hebben ze iets met elkaar gemeen. Zij leven voor fun, het onvoncentionele en gaan vol voor het lokale!

Wat doet ons Barefoot hart sneller kloppen? De gelegenheid om "dank u" te zeggen.

Natuurlijk zouden wij dit alles niet kunnen doen zonder jullie, onze Barefoot fans. Samen hebben wij Barefoot groot gemaakt en op zowel lokaal als internationaal niveau - zichtbare sporen achtergelaten.

Wij vinden: wijn is er voor iedereen!

Ons motto bij Barefoot: niemand mag omwille van de kleur van zijn favoriete druif gediscrimineerd worden! Onze wijn is vrij van elke vorm van snobisme. Iedereen heeft het recht om van Barefoot te genieten en een leuke tijd te hebben! Wij zetten ons in voor de gelijke behandeling van alle wijnliefhebbers. Wij proosten op homohuwelijken, dansen bij PRIDE festivals en werken samen met meer dan 100 verschillende LGBTQ-verenigingen (Lesbich, Gay, Bisexual, Transgender). Wij van Barefoot vieren met trots de diversiteit.

Op het einde van de dag gaat het maar om één ding, plezier maken en een beetje gek blijven.

Wij blijven trouw aan onze Barefoot waarden en zullen ook in de toekomst wijn als fun beschouwen. Per slot van rekening is het leuker om wijn te drinken dan wijn te proeven!

Onze wijnmarker

Wijn na wijn gaat een droom in vervulling.

Jennifer Wall is afkomstig uit Californië, moeder van drie kinderen en één van de meest bekroonde wijnmakers ter wereld. Sinds haar succesvol voltooide studie "Biologie" 20 jaar geleden maakt Jen deel uit van het Barefoot team. Oorspronkelijk droomde ze ervan, dokter te worden. Gelukkig voor ons veranderde ze van mening toen ze een zomer lang op onze wijnvelden druiven plukte. In 1995 mochten wij de getalenteerde jonge vrouw als chef-wijnmaker bij Barefoot verwelkomen. Sindsdien brengt ze ons met haar positieve energie en haar malle humor aan het lachen.

In de loop van de jaren heeft Jen de collectie van vier wijnen omgetoverd tot een collectie van meer dan 30 wijnen! Of ze nu aan een nieuwe Barefoot Bubbly, Barefoot Refresh of Barefoot Cellars werkt of ideeën voor nieuwe wijnen zoals Barefoot Fusion verzamelt - Jen's onverzadigbare nieuwsgierigheid en creativiteit houden Barefoot interessant.

Waarom wij van Jen houden? Omdat ze altijd het beste van zichzelf geeft.

Jen's betrokkenheid is niet onopgemerkt gebleven. Haar wijnen behoren tot de meeest bekroonde van Amerika. In totaal hebben haar wijnen haar meer dan 2.000 medailles, talloze onderscheidingen en - wat nog het beste is - een in de hele wereld vertegenwoordigde fangemeenschap opgeleverd.

Onze wijnmaker met een onmiskenbare neus voor trends creëert voor ons niet alleen een fantastisch assortiment met de fijnste wijnen, maar reist ook graag rond de wereld om de Barefoot boodschap te verkondigen. Ze is één van de meest geëngageerde stemmen voor de liefdadigheidsprojecten die wij ondersteunen. Thuis in Californië zet Jen zich in voor lokale goede doelen, zoals Girl Scouts of America en Catwalk for a Cure.

Geen 18, geen alcohol